Zigt laat frisse wind waaien in wereld van makelaardij en hypotheken

Arnhem, 24 september 2015 – ‘Een uitdaging en een droom die werkelijkheid wordt’, zo noemen Luuk Boonstra en Michiel Gosselink de stap die zij onlangs zetten. 1 oktober a.s. openen zij de deuren van hun eigen makelaars- en hypotheekadvieskantoor in Arnhem. Figuurlijk, want de twee bieden hun diensten online, maar ook bij de mensen thuis aan.

Het nieuwe bedrijf Zigt Makelaars & Hypotheekadvies laat een frisse wind waaien in de wereld van makelaardij en hypotheekadvies. En dat is niet zonder reden. ‘Voordat wij besloten om Zigt Makelaars & Hypotheekadvies op te richten, constateerden wij dat de dienstverlening van traditionele makelaars en financieel adviseurs vaak als onduidelijk, kwalitatief van een bedenkelijk niveau en te duur wordt ervaren. Zigt brengt hierin verandering.’ Gosselink en Boonstra geven aan dat hun werkwijze allesbehalve traditioneel is. ‘We willen niet anders zijn om ons te onderscheiden, wij vinden ook echt dat het anders móet. Wij houden het niet bij woorden, maar laten het ook daadwerkelijk zien. ‘Zichtbaar anders’ noemen we dat. Daarbij schuwen we traditionele middelen niet, maar zetten we deze op een vernieuwende manier in.’

Klanten zelf aan het roer
Met moderne makelaardij- en hypotheekadviesdiensten springt Zigt in op de wens dat steeds meer mensen zelf taken willen oppakken. Gosselink en Boonstra: ‘De tijden van traditionele makelaardij en hypotheekadvies zijn echt voorbij. Niet voor niets hebben we een aantal pakketten samengesteld waarbij onze klanten bepalen wat zij aan ons uitbesteden. Wil je je huis verkopen en bijvoorbeeld de bezichtigingen zelf doen? Dan behoort dit tot de mogelijkheden.’ Ervaring leert bovendien dat de presentatie van de woning de verkoop beïnvloedt. ‘Daarom behoort zowel professionele fotografie als het ontwikkelen van professionele verkoopteksten tot onze standaard dienstverlening. Onze deskundige verkoopstylist kan bovendien de woning volledig restylen wanneer dit gewenst is.’

Persoonlijk contact
Wanneer mensen zaken doen met Zigt, doen zij zaken met een persoon en niet met “een medewerker van”. Gosselink en Boonstra: ‘Onze klanten hebben direct contact met Michiel of Luuk. Samen klaren we de klus. Daarnaast zijn wij er echt voor onze klanten. Ook in het weekend of buiten kantoortijden. Daarbij bepalen onze klanten zelf hoe er met hen wordt gecommuniceerd. Of dat nu via e-mail, persoonlijk of telefoon of via WhatsApp is.’ Het doel van Zigt is om klanten zo optimaal mogelijk te bedienen. ‘Zo kunnen we hen voorzien van goed advies en kundige ondersteuning bij bijvoorbeeld een voorspoedige (ver)koop van een woning. Ook als het om taxaties en hypotheekadvies gaat, staat Zigt Makelaars & Hypotheekadvies klanten professioneel bij.’

Over Zigt
Zigt Makelaars & Hypotheekadvies is een initiatief van Michiel Gosselink en Luuk Boonstra. Samen zijn ze goed voor ruim 30 jaar ervaring in vastgoed en financiële dienstverlening. Hierdoor weten ze als geen ander hoe ze klanten goed kunnen helpen. Met een frisse blik op de markt en nieuwe ideeën willen ze met Zigt de nieuwe standaard zetten.

Noot voor de redactie
Wilt u meer informatie over Zigt Makelaars & Hypotheekadvies? Neem dan contact op met Michiel Gosselink via telefoonnummer 06-52884936 of stuur een e-mail naar .

Bijlage 1: foto van Michiel Gosselink (l) en Luuk Boonstra